hubungi kami

TikTok

Bukan mahu kereta mewah, ibu hamil mengidam naik ‘stroller’ bayi

Apabila berada di fasa kehamilan, segelintir golongan ibu pasti mengalami rasa mengidam atau keinginan pelik sehingga suami sedaya upaya untuk menunaikan kemahuan tersebut.

Selain mengidam makanan yang sukar diperolehi, terdapat juga individu teringin mencuba perkara ‘pelik’ tidak terjangkau dek akal seperti dilakukan seorang wanita ini.

Menerusi aplikasi TikTok, wanita tersebut yang juga usahawan Farhana Zahra memuat naik satu video memaparkan dirinya menaiki ‘stroller’ bayi sambil ditolak oleh suaminya di sebuah tempat awam.

@farhanazahra91

Korang ade tak ngidam pelik2? Haha share la 🤗🤗🤗

♬ bunyi asal – Matmi Waniey – Matmi Waniey

Tidak seperti kebanyakan ibu hamil lain, wanita berusia 31 tahun itu dilihat tidak memilih harta benda seperti kereta mewah Lamborghini sebaliknya hanya teringin ‘bersiar-siar’ atas ‘stroller’ berkenaan.

“Korang ada tak mengidam pelik-pelik? Haha kongsi la,” tulisnya yang dipercayai sedang dalam fasa  trimester ketiga.

Selain itu, terdapat juga satu lagi video dikongsi Farhana atau mesra dipanggil Cikna memaparkan tindakan sama sekali gus meluahkan rasa terharu terhadap suami yang tidak jemu melayan kehendaknya.

@farhanazahra91

Korang layan isteri macam pemaisuri tak ? Hah tak ?? Hmm lemah……. yg ada isteri dengar dan tengok sampai habis kalau nak kaya melalui isteri 🤗

♬ original sound – Azie Rahimi – Azie | Diary Mak Mak 💃🏻

“Korang layan isteri macam pemaisuri tak ? Hah tak?? Hmm lemah… yang ada isteri dengar dan tengok sampai habis kalau nak kaya melalui isteri,” katanya lagi.

Meninjau ke ruangan komen, video pertama itu meraih 845,500 tontonan dan pelbagai reaksi netizen yang rata-rata memberi sindiran kepada wanita terbabit kononnya ‘mengada-gada’ di khalayak ramai.

Bagaimanapun, ada juga segelintir wanita memahami konsep keinginan tersebut selain berkongsi pengalaman masing-masing dalam berdepan rasa mengidam sewaktu hamil.

Mengidam mengada la tu!

Nasib saya tak mengarut macam ni

Aku pula yang malu

Tak perlu perli2, selagi bukan benda haram…

Mengada sangat layan perasaan tu

Setiap ibu mempunyai rasa mengidam yang berbeza-beza, jadi lebih baik sekiranya tidak menuduh sebarangan tanpa mengetahui perkara sebenar! Paling penting, kandungan dan ibu dalam keadaan sihat.

Sumber: TikTok @farhanazahra91

Sambung Baca
Advertisement