Connect with us

#celeb

“Dah 8 bulan, langsung takde?” – Rosyam Nor tanya Shuib, netizen kata biadab!

Tindakan pelakon terkenal Datuk Rosyam Nor bertanya mengenai status duda pelawak, Shuib pada Anugerah Meletop Era 2022 (AME2022) secara siaran langsung malam tadi mengundang rasa kurang senang segelintir penonton.

Pada acara tersebut, mereka digandingkan sebagai penyampai anugerah bagi sebuah kategori sebelum pelakon berusia 55 tahun itu menyelit soalan bilakah Shuib akan menamatkan zaman dudanya.

Seorang pengguna laman Twitter, @aza_mikitty memuat naik satu ciapan menyelar tindakan Rosyam sekali gus berasa simpati terhadap ketidakselesaan Shuib berada di atas pentas.

“Rosyam Nor tanya Shuib dalam TV ‘kau duda terhangat sekarang. Dah 8 bulan ni kan, ada pengganti?’ Shuib sangat tak selesa…
“…tapi menangani situasi dengan berjaya. Namun Rosyam Nor terus memaksa untuk jawapan,” tulis pengguna Twitter berkenaan.

Ciapan tersebut diulang kicah hampir 3,000 kali dan menerima 5,533 tanda suka selain pelbagai reaksi netizen yang rata-rata menyifatkan tindakan pelakon berpengalaman itu adalah biadab serta kurang sensitif.

@imranimlap

#AME2021 #fyp #TetibaAME2021 #YangFreshYangLegend Datuk Rosyam & Shuib

♬ original sound – imran imlap – imran imlap

Menurut netizen, soal rumah tangga dan pengganti pasangan tidak boleh dijadikan sebagai modal lawak apatah lagi bapa tunggal kepada empat cahaya mata itu sudah banyak bertarung dengan emosi sebelum ini.

Tak perlu sibuk, biarkan Shuib dengan hidup dia!

Jep pun tak pernah melawak macam tu

Siap nak ‘kenen’ dengan Datuk Seri Vida

Sangat tak sensitif.. ‘Round’ kedua pun tanya lagi?

Kalau dah lapan tahun takpe la jugak!

Takde ‘common sense’

Selepas diasak dengan soalan mencari pengganti isterinya Allahyarham Siti Sarah, Shuib tiba-tiba bertukar watak dengan bertanya “Kau apa hal? Lu ingat lu gangster ke?” sebelum mengatakan dia hanya berlakon semata-mata.

“Wow lu sound gua la” – Rosyam

Apapun, sudah tentu Datuk Rosyam tiada niat untuk bertindak sedemikian. Mungkin sekadar mahu ‘menghidupkan’ suasana majlis supaya tidak bosan kan?

Sumber: Twitter @aza_mikitty , TikTok @imranimlap , Instagram MeleTOP

Continue Reading
Advertisement