Connect with us

#tiktok

Dah ‘jahanam’ siap habis RM12k, gadis tak sangka pomen mesej suruh ambil kereta

Beberapa hari lalu, seorang gadis hilang kata-kata apabila mendakwa kereta miliknya ‘dijahanamkan’ mekanik selepas dihantar ke sebuah bengkel di Johor Bahru.

Menerusi muat naik video di aplikasi TikTok, Ain Jeman mengakui buntu kerana tidak berjaya menghubungi pihak bengkel apatah lagi telah membayar RM12,000 bagi kos membaiki kereta dipercayai Proton Wira itu.

@ain_jeman

Sedih lagi banyak dari marah 🥲 banyak kenangan dengan kereta ni 🥲 orang jb tolong ainnn pleasee 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 #viralvideo #fypシ #fypage

♬ Sedih – Instrumental – Asraf Studio

Terbaharu, dia yang bekerja sebagai jururawat di sebuah pusat perubatan terkejut apabila menerima mesej balasan daripada mekanik tersebut setelah lama memberikan pelbagai alasan menerusi aplikasi WhatsApp.

@ain_jeman

Anyone tahu pasal wira? nak follow sabtu ni tengokkan kereta tak? #fyp #fypage #viral

♬ Super nova 9 – Kings Chapple-Wilson

Berdasarkan perbualan berkenaan, mekanik terbabit berkata Ain boleh mengambil keretanya pada Ahad ini selepas selesai proses kerja membaik pulih seperti memasang enjin dan sebagainya.

“Salam Ain, hari Ahad ni dah boleh ambil kereta. Confirm siap Sabtu. Naik enjin je lagi. Hari Sabtu dah siap cat pasang.
“Enjin hari itu belum pasang sebab ada perubahan.. Tak jadi pasang turbo kan.. Ok, kalau siap Sabtu ambik hari Sabtu,” tulis mekanik itu.

Meskipun tindakan membaiki kereta yang hampir tinggal rangka itu dalam masa beberapa hari dianggap tidak masuk akal, namun gadis tersebut tetap ‘berhusnudzon’ dan tidak sabar bagi menunggu hujung minggu ini.

“Kereta togel boleh siap dalam seminggu ke? Dah viral baru nak buat ke? Takpe, Ain tunggu Sabtu ni,” katanya.

Meninjau ke ruangan komen, ramai netizen memberikan cadangan kepada Ain supaya menuntut ‘refund’ atau ‘warranty’ bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diinginkan di masa akan datang.

Siap seminggu? Mungkin dia buat ‘cincai’

Minta semua barang dia rabakkan!

Susah nak percaya.. simpan bukti

Saya pun pomen, sedih tengok kes awak ni

Bawa sekali geng2 yang arif bab kereta

Terdahulu, Ain melakukan lawatan mengejut ke lokasi bengkel sebelum menemui kereta miliknya yang tersadai bersama beberapa kenderaan lain.

Sumber: TikTok @ain_jeman

Continue Reading
Advertisement