Connect with us

#viral

Dijaga sejak lahir, anak sedih bibik sudah mahu pulang ke negara asal

Kebanyakkan pembantu Indonesia yang sudah lama berkhidmat di Malaysia, ada dalam kalangan mereka sudah dianggap sebagai keluarga sendiri.

Mereka berperanan menjaga keperluan majikan, malah ada dalam kalangan anak-anak majikan sudah dipelihara sejak daripada kecil lagi.

Namun, lambat laun para pembantu rumah ini pasti mahu pulang ke tempat asal mereka. Seperti yang dikongsikan oleh Chef online, menerusi IG miliknya, YatieKitchen, memaparkan detik-detik perpisahan bersama bibiknya.

Sedih bibik nak balik Indonesia

Difahamkan, hampir 8 tahun bibik telah berkhidmat bersama keluarganya, justeru apabila bibik memaklumkan mahu pulang ke negara asal, akan menjadi sesuatu yang amat menyedihkan.

Menurut Yatie, dia sekeluarga terkejut selepas bibiknya yang sudah agak berusia, memberitahu mahu berhenti kerja. Malah, dia sehingga terpaksa menipu anaknya, kerana tidak mahu anaknya bersedih.

Sudah jaga sejak dari lahir

Mana tidak sayang, bibik sudah menjaga anaknya sejak daripada lahir sehingga sekarang. Mereka sangat rapat, dan bibik itu sudah dianggap bagaikan ibunya sendiri.

Takde lagi teman kongsi masalah

Bagi Yatie pula, berat hati mahu melepaskan bibik pergi, kerana selama ini pembantu rumah itulah yang selalu setia mendengar segala masalahnya.

“Bik, saya tak ada tempat nak luahkan sedih saya, gembira saya, kita membawang sama2 masa masak, dah tak ada bik, luluh hati saya bik…”

View this post on Instagram

Bik, maafkan saya ya selama bibik tinggal dengan saya , bik, saya tak ada tempat nak luahkan sedih saya, gembira saya, kita membawang sama2 masa masak, dah tak ada bik😭 hancur luluh hati saya bik nak balik… tak pela bik , terima kasih byk2 jaga keluarga saya selama 8 tahun, terima kasih jugak jadi peneman saya … terima kasih jadi pendengar masalah saya 😢😢hanya Allah yg dapat membalasnya … Saya akan rindukan masak sama2 dengan bibik, bibik pecahkan alu lesung saya 😭 apa pon bik buat saya tak marah pon sebab saya anggap bik macam keluarga saya… Halalkan semua ya bik, saya tau bik tak tau baca tapi saya tau bik boleh suruh orang baca kan ! Ada rezeki umur panjang kita jumpa lagi 😢😪 Sebab bibik la saya buat buku ada gambar bahan2 sebab bik tak tau baca 😭 Semoga Kenangan bersama bersama bibik ini menjadi satu kenangan yg paling manis dalam keluarga kami. We love you ♥️ 😭😭😭😭 Yes saya nangis !!! Saya sebak😪

A post shared by Yatie Kitchen®️ (@yatiekitchen) on

Bagaimana pun, diharapkan ukhwah mereka kekal terjalin, meskipun bibik sudah tidak lagi berkhidmat.

Sumber : YatieKitchen

Continue Reading
Advertisement

Trending