Connect with us

#celeb

“Jangan sia-siakan hidayah Allah.” -Mila Jirin bimbang Nonny Nadirah buka tudung

Sejak malam tadi, ramai yang agak terkejut dengan posting yang dibuat pelakon, Nonny Nadirah yang dilihat menampilkan sosok seorang wanita dengan pakaian seksi bergambar tanpa memperlihatkan wajah.

Ramai menjangkakan akaun Instagram pelakon tersebut telah digodam kerana Nonny merupakan antara selebriti yang sudah berhijab.

Mila harap Nonny tak sia-siakan hidayah Allah

Dalam kapsyen yang disertakan dengan gambar seorang wanita mendedahkan peha itu, Nonny menulis ‘It’s good to be back.”

Namun, sedih mendengar khabar bahawa Nonny seakan berita itu seakan benar apabila sahabatnya, Mila Jirin menulis rasa sedih mendengar ujian yang diterima pelakon itu.

Menggigil tengok IG sahabat

Seakan mengiyakan bayangan bahawa selebriti tersebut telah membuka tudung, Mila menceritakan bagaimana dia berasa begitu panik lantas menelefon sahabatnya setelah melihat Instagram Nonny.

“Tapi non, semalam aku menggigil lihat IG mu…Ku call mu, Alhamdulillah dapat bercakap dengan mu sekejap, ku sangat sedih non…. Sedih kenapa ku tak boleh ada tepi mu untuk dengar semua keluh kesah mu”
“Non, ku mohon jangan buat perkara perkara yang bercanggah dari perintah Allah.. Non ku mohon, jangan sia siakan hidayah yang dihadiahkan oleh Allah..Non ku mohon, lawan godaan syaitan! Ramai sayang mu non!” tulisnya.

Telefon dan dengar sendiri dari mulut Nonny

Mila memberitahu bahawa dia sangat terkejut apabila suaminya memaklumkan hal tersebut dan tidak mempercayainya. Namun apabila dia menelefon sendiri Nonny, dia mendapat khabar yang sangat mendukcitakan.

“Non semalam, tatkala @bismie_amer whatsapp dan screenshort posting IG mu yang terbaru, ku 100% percaya itu bukan mu! Ku cakap pada diri ku..IG mu kena hack ni…tapi non…LULUH HATI KU NON…Sedih sangat sedih…Ku rasa macam nak ke sabah semalam jugak jumpa mu teman dengar apa masalah mu sebab ku tau, mu sangat baik! anak yang baik!” -tambah Mila lagi

Harap Nonny berfikir sebaiknya

Oleh itu, dia berharap sangat supaya pelakon kelahiran Sabah itu memikirkan sebaiknya dan sayang akan hidayah yang diberikan oleh Allah S.W.T kepadanya.

Dia berdoa supaya Nonny terus istiqomah dan sabar dengan segala dugaan yang mendatang supaya imannya terus terjaga.

“non ku tau mu pasti baca posting ku ini…
non ingat REZEKI MILIK ALLAH. usaha ikhtiar lah cara apa juga selagi mana ianya halal dan mendapat keberkatan. Allah sedang uji mu wahai sahabat! sebab Allah sayang, plese kuat non!! jangan terpedaya dengan syaitan.”
“Terakhir kali, ku mohon non…dengan sepenuh hati, jangan lah mu berubah kepada kehidupan yang lagha dan penuh sia sia… Ramai yang sayang mu non…Allah sayang mu…” -doa Mila.

Setakat ini, Nonny Nadirah belum lagi mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung hal tersebut. Namun begitu, gambar-gambar sebelum ini telah tiada di akaun Instagramnya dan hanya tinggal gambar seorang wanita seksi tanpa menampakkan wajah di laman sosial miliknya.

Sumber: Mila Jirin

 

Continue Reading
Advertisement

Trending