Connect with us

#brandedcontent

Khasiat minum yogurt ketika hari raya -Tekak lega, perut pun selesa

Sedar tak sedar,  hari raya pun dah nak tiba. Pastinya umat Islam di seluruh dunia sangat menantikan bulan mulia ini.

Ketika inilah umat Islam dapat meraikan hari kemenangan setelah sebulan berpuasa dan saling bermaafan sesama ahli keluarga dan teman-teman.

Tak hanya itu, makanan-makanan yang jarang diperoleh ketika hari biasa pasti akan ‘muncul’ menambahkan lagi keseronokkan Hari Lebaran.

Macam mana nak elak sakit perut ketika berhari raya?

Tapi, dalam kegembiraan menyambut hari raya, kesihatan perut jangan dilupa tau!

Umum tahu, ketika syawal ramai yang mengalami sakit perut kerana sistem penghadaman ‘terkejut’ kerana tiba-tiba sahaja ‘disumbat’ dengan pelbagai juadah enak seperti ketupat, lemang, rendang dan pelbagai kuih-muih menyelerakan.

Jadi, cara paling mudah untuk memberi keselesaan kepada sistem penghadaman kita ialah dengan membiasakan diri minum minuman yogurt.

Mesti ramai yang tercari-cari minuman yogurt yang mengandungi probiotik bagi mengelakkan masalah perut ketika hari raya kan?

Tak perlu pening nak beli yang mana, hanya perlu dapatkan minuman yogurt Befine Probiotic dan nikmati ketika menjamu selera di hari raya.

Apa tu Befine Probiotic?

Jenama Befine probiotic sangat terkenal di Jepun dan sudah diakui secara klinikal. Ia juga merupakan satu-satunya minuman yogurt mengandungi Bifidobacterium iaitu  probiotik terawal  melindungi tubuh badan kita sejak kecil lagi.

Namun, selaras dengan penambahan umur, probiotik yang terdapat dalam badan kita semakin menurun, lebih-lebih lagi bagi golongan warga emas.

Jadi, dengan kehadiran probiotik dalam minuman yogurt Befine Probiotic ini, ia sedikit sebanyak membantu golongan dewasa yang bekerja kekal sihat, lebih-lebih lagi jika diambil dalam jumlah yang sesuai.

Bukan susah pun, korang cuma perlu beli, buka penutup dan minum sahaja Befine Probiotic ni.

Comfirm sakit perut semua tak ada sepanjang sakan berhari raya.

Lima perisa yang dijamin menyegarkan

Lebih menariknya lagi, minuman yogurt Befine Probiotic hadir dalam bentuk botol 200g dan 600g dengan lima perisa berbeza yang pasti menyegarkan iaitu plain, kiwi avocado, mulberry, passion fruit dan strawberry. Dijamin akan digemari semua lapis usia!

Dari bayi, kanak-kanak dan orang dewasa tentunya akan menikmati keenakan rasa minuman yogurt Befine Probiotic ini.

Tak susah nak dapatkan pun…

Memang sesuailah untuk dijadikan antara minuman wajib di meja makan ketika berhari raya nanti.

Semua orang pun boleh minum tau!

Lagipun, bukan  susah  nak dapatkan minuman yogurt yang sangat berkhasiat ni. Cuma perlu pergi ke pasaraya berhampiran dan borong semua perisa cepat-cepat!

Boleh cuba buat menu baru dengan Befine Probiotic

Bagi mereka yang suka beraneka  minuman ketika lebaran, tak salah rasanya menjadikan minuman yogurt Befine Probiotic sebagai antara minuman wajib yang disandingkan dengan beraneka juadah di hari raya.

Ataupun, apa kata korang cuba olah pemanis mulut  dengan menggunakan minuman yogurt Befine Probiotic agar lebih bervariasi pilihan makanan yang boleh dirasai  ahli keluarga ketika meja makan.

Ehhh tak sabarlah nak cuba kalau macam ni!

Jadi, kalau nak tahu lebih lanjut, korang cuma perlu search laman Facebook dan Instagram Befine Probiotic. Dekat sana semua info berkenaan produk ada.

Apa tunggu lagi, bukan senang nak dapatkan minuman yogurt yang full package macam ni. Dahlah berkhasiat, sedap pulak tu. Beli banyak-banyak pun tak rugi sebab memang berbaloi lebih-lebih lagi untuk menjaga kesihatan di bulan Syawal ini.

 

 

 

Continue Reading
Advertisement

Trending