hubungi kami

Viral

Pimpin warga emas melintas, sikap prihatin penunggang motor raih pujian

Tidak semestinya seseorang itu perlu wang ringgit dan juga harta, untuk melakukan sesuatu kebaikan. Bahkan, melemparkan senyuman atau memudahkan urusan orang lain adalah satu kebaikan yang mudah dipraktikkan apabila hidup bermasyarakat.

Ketepikan sentimen bahawa rakyat Malaysia sering pentingkan diri sendiri. Penunggang motor ini berjaya membuktikan bahawa, tiada semua orang mempunyai pemikiran dan sikap sedemikian rupa.

“Orang Malaysia semua baik-baik!”

Seorang pemuda yang menunggang motor meraih pujian ramai, apabila rakaman dari sisi dashcam merakamkan perlakukan murninya itu tersebar di laman Twitter.

Video itu sekaligus telah mendapat pujian dan perkongsian hampir 26,500 ulang kicau serta 25,900 tanda suka oleh para netizen.

Menerusi bacaan komen, kejadian ini percayai berlaku di sekitar negari Pulau Pinang sewaktu menunggu lampu isyarat.

Tersentuh rakyat Malaysia memang baik sebenarnya!

Sudah semestinya, ruangan komen dibanjiri dengan pujian disebabkan keperibadian yang ditonjolkan oleh pemuda terbabit. Malah, ada yang turut menyatakan bahawa rupa pemuda terbabit seelok keperibadiannya.

Tengok muka nenek tu, dia nampak gembira!

Tak buka topi keledar pun dah tahu kacak!

Tak semua malaikat bersayap!

Sanggup nak cari dan ucap terima kasih!

Tak selalu jumpa orang macam ni, terima kasih!

Diharapkan ramai lagi rakyat Malaysia yang lakukan perkara seperti ini tanpa perlu disuruh atau meraih ganjaran. Semoga keperibadian yang ditonjolkan pemuda ini akan menjadi inspirasi kepada orang ramai untuk melakukan kebaikan.

Sumber: Twitter.

PERHATIAN: Pihak Oh My Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Oh My Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Sambung Baca
Advertisement