Connect with us

#viral

Serik tunggu, pakcik ini tampal sendiri lubang dekat jalan raya elak kemalangan

Seperti mana yang kita tahu, kemalangan yang berlaku bukan sahaja disebabkan oleh pemandu itu sendiri, tetapi keadaan jalan raya yang tidak diselenggara dengan baik juga boleh menjadi punca.

Banyak kes sudah berlaku, walaupun telah ada aduan yang dibuat namun masih lagi tiada tindakan daripada pihak berwajib, mengakibatkan pengguna jalan raya terpaksa berhadapan risiko kemalangan.

Tampal sendiri lubang…

Tidak mahu ada nyawa terkorban dan serik menunggu maklum balas pihak berwajib, seorang lelaki dari Johor mengambil tanggungjawab untuk menguruskan sendiri kerosakan yang ada pada jalan raya.

Salute dkt uncle ni. Tutup lubang jalan yg dah mcm kolam ikan dkt dpn KFC Perling utk keselamatan pengguna yang lain. Kereta uncle ni yg paling rare ade dkt JB..Mana pihak berkuasa tempatan? Mana wakil rakyat? Jalan berlubang dah mcm kolam ikan pun tak kan nak biarkan ?Sekarang yang tak bergaji lebih laju buat kerja dari yang duk kat opis ea.

Posted by Persatuan Bangsa Johor on Thursday, December 12, 2019

Menerusi satu video yang dikongsikan, seorang lelaki yang memandu kereta Proton Iswara bertindak menampal lubang-lubang yang terdapat di jalan raya, untuk kemudahan pengguna jalan raya yang lain.

Baiknya pakcik ni…

Atas sifat perikemanusiaan lelaki tersebut, ramai yang memuji tindakan murni itu dan berharap ia menjadi satu motivasi kepada pihak yang bertanggungjawab sepatut menguruskan masalah rakyat.

Memang pakcik selalu tolong tutup lubang

Tolong keselamatan orang lain

Sumber : Persatuan Bangsa Johor

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Tinggalkan komen anda

Trending