Connect with us

#tiktok

Tak larat tunggu order, pemuda ‘terjah’ dapur kedai bancuh air untuk member2

Sejak sektor perniagaan dibuka semula, kedai makan dan restoran sering dipenuhi dengan pelanggan yang sudah lengkap dua dos vaksinasi selain mengikut prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan.

Kadang kala terdapat premis kurang pekerja membuatkan pelanggan merungut kerana menunggu pesanan terlalu lama sehingga ada yang bertindak di luar jangkaan seperti dilakukan seorang pemuda ini.

Menerusi satu posting di aplikasi TikTok, pemuda tersebut @aethesticloner berkongsi video dipercayai dirakam oleh rakannya memaparkan dia sibuk membancuh minuman di sebuah dapur kedai mamak.

Yang penting dapat minum!

@aethesticloner

aku dengan barainya, tak tidur sehari, penat balik kerja, memang hyper teruk la 🤣 #fyp #viral2021 #xyzbca #tiktokmalaysia #berandatiktok #lawakmalays

♬ original sound – urlilboy – urlilboy

Menurut pemuda itu, dia mengakui sanggup berbuat demikian tanpa berasa segan setelah keletihan akibat bekerja. Apatah lagi sudah menunggu selama 30 minit, namun pekerja premis masih belum mengambil pesanan.

“Aku dengan barainya, tak tidur sehari, penat balik kerja, memang hyper teruk la,” tulis pemuda berkenaan pada ruangan kapsyen.

Rakaman video berdurasi seminit itu kelihatan @aethesticloner turut membancuh minuman untuk rakan-rakannya sebelum membawa ke meja makan mereka.

“Masa sampai, meja bersepah”

Video tersebut mendapat hampir 276,500 tontonan serta 1,500 komen warganet yang rata-rata terhibur dengan aksi sempoi pemuda itu ‘melayan diri’ seperti empunya kedai.

Lain macam tahap berdikari

Fungsi betul member macam ni

Orang lain mengamuk, ni terus masuk dapur!

Mesti dapat harga separuh kan?

Mesti pekerja kedai macam ‘reda’ je bila pemuda tu sanggup nak bancuh minuman sendiri. Tapi sebelum buat, kenalah minta izin dulu atas faktor kebersihan dan sebagainya.

Sumber: TikTok @aethesticloner

Continue Reading
Advertisement