Connect with us

#celeb

Tak nak komen lebih2, Ika Nabella buka mulut dedah sikap sebenar Nonny Nadirah

Setiap manusia yang Allah cipta sentiasa akan diberi musibah, ujian atau masalah hidup didunia yang sementara ini. Setiap orang ada masalahnya tersendiri, Allah uji dengan berbagai-bagai ujian tetapi sebabnya adalah sama.

Sama ada Allah hendak tambah iman kita atau hendak uji sejauh mana keimanan kita. Hanya Allah sahaja maha mengetahui sebabnya itu. Jadi, janganlah kita menjadi ‘penghukum’ dalam sesuatu ujian yang menimpa seseorang insan.

Begitulah seperti yang dihadapi oleh seorang bekas peserta Akademi Fantasia ini iaitu penyanyi Nonny Nadirah.

Masih belum reda kontroversi perubahannya gara-gara memuat naik gambar seksi di laman Instagram miliknya beberapa hari lalu, kini timbul pula isu baru mengaitkan penyanyi berusia 32 tahun itu.

Apa dah jadi, Nonny?

Setelah memadam gambar seksi itu di Instagram, semalam Nonny memaparkan semula gambar tersebut dan memuat naik sekeping gambar baru memperlihatkan dirinya berkemban dalam besen dipenuhi air pula.

Tak dinafikan lagi, ramai terkejut dengan perubahan drastik Nonny yang cukup dikenali dengan imej berhijab itu dan ia sekaligus telah menarik perhatian ramai rakan artis serta netizen di laman sosial.

Tidak terlepas ditanya tentang perubahan Nonny, pelakon Ika Nabella turut terkena tempiasnya. Justeru itu, dia memuat naik satu perkongsian di laman Instagram bagi menjelaskan berkenaan isu melibatkan sahabatnya itu.

Tak mahu menghukum Nonny

Menurut Ika, dia hanya memerhati apa yang berlaku terhadap sahabatnya tetapi mengambil sikap berdiam diri kerana baginya setiap manusia akan melalui jatuh bangun sebegitu.

“I nak habaq, toksah lah dok cari I. Tak payah Whatsapp I update apa2. Bukannya I takdak IG dia. Takkan sebab I tak komen apa-apa, tak post hampa ingat I tak tau apa jadi?
“Ia mengecewakan. I nangis bila fikir tentang dia sejak ‘posting’ pertama lagi tapi I tak nak cakap dengan sesiapa. I tak mau ulas apa2 sebab I manusia biasa.
“Mata kasar kita nampak je kita semua berbeza, apa kita lalui berbeza. Nikmat & dugaan hidup kita juga berbeza. Tapi hakikatnya, kita semua sama. Kita pendosa, cuma Allah tutup aib kita. Bagi dia masa.. Dia akan okay,” luahnya di ruangan kapsyen.

Sejak awal dia tahu tentang perubahan Nonny, Ika akui dia menangis dan berasa sangat kecewa terhadap berita tersebut. Namun, dia juga merupakan seorang manusia biasa dan seorang pendosa, siapalah dia untuk menghukum seseorang?

“I kenal hati budi Nonny, dia tak macam tu”

Pemilik nama Ika Nabila Abdul Rahim itu menyatakan dia mengenali siapa Nonny Nadirah yang sebenar. Sejujurnya, Nonny merupakan seorang yang baik dan sopan. Nak pakai seluar pendek pun tak reti, singlet pun tak tahu pakai, katanya.

“I kenal hati budi dia. Dia tak macam tu. Kalau dulu I yang selalunya tak baik. Dia pakai seluar pendek pun tak reti. Singlet pun tak tau pakai I yang mengajar dia fesyen bodoh.
“Dia tak pernah nak ikut pun. MALU dia kata.. Dia ada prinsip. Dia tau tujuan hidup dia. Dia tau siapa diri dia, siapa keutamaan dia,” tulisnya lagi.

Malah, Ika sempat mendedahkan peribadi sebenar Nonny bahawa kelemahan dimiliki sahabatnya itu adalah dia suka memendam segala masalah yang dihadapi seorang diri sehingga akhirnya meletus.

Baginya, mungkin ada sesuatu yang terjadi terhadap Nonny sehingga membuat keputusan untuk berubah sebegitu rupa. Hanya Allah sahaja yang mengetahui apa yang dialaminya.

Selain itu, bintang drama Gerak Khas itu turut menitipkan pesanan istimewa buat sahabatnya agar menjaga diri baik-baik dan jika Nonny memerlukan telinga untuk mendengar dan bahu untuk bersandar, hubungi sahaja dirinya.

Terdahulu, Nonny mencetuskan kontroversi dengan memuat naik gambar memperlihatkan seorang wanita mirip dirinya sedang berkemban di dalam besen dipenuhi air.

Bagaimanapun, masih tiada sebarang jawapan daripada empunya diri tentang gambar-gambar berkenaan.

Sumber: Instagram Ika Nabella

 

Continue Reading
Advertisement