Connect with us

#celeb

“Tak payah kecam ‘kayangan’ je, orang ‘biasa’ pun rentas negeri!” – Michael Ang

Kebelakangan ini, sering timbul isu golongan artis dan kayangan melanggar peraturan standard operasi (SOP), seakan tidak serik.

Pada hari raya ini, ramai netizen tidak puas hati dan mengecam tindakan mereka kerana didakwa merentas negeri dan beraya sakan bersama keluarga di laman sosial.

Bagaimanapun, apa yang menjadi persoalan adalah adakah rakyat biasa cukup baik dan terlepas dari perbuatan tersebut?

Berikutan itu, pengarah terkenal Michael Ang tampil menyuarakan pendapat berkenaan isu yang sehangat ‘goreng pisang panas’ itu.

Menerusi sebuah ‘posting’ di laman Instagram miliknya, pemilik nama Michael Ang Hai Swee terbabit berkongsi sedikit teguran kepada netizen.

Rakyat biasa pun langgar SOP

“Terimalah hakikat wahai rakyat Malaysia, tak payah lah nak menyumpah dan maki orang-orang yang dapat balik kampung beraya atau beraya yak yak yeh kat IG!
“Terimalah hakikat yang kau orang tak ada kable fibre optic, kabel kau orang masih copper! Tapi seriously, bukan ARTIS atau orang kayangan je yang boleh rentas negeri. Banyak orang biasa pun buat benda sama!” tulisnya.

Secara umumnya, lelaki berusia 45 tahun itu mengecam tindakan individu tidak bertanggungjawab yang mementingkan diri kerana pulang beraya di kampung halaman dalam keadaan PKP.

Menurutnya, perbuatan itu jelas melanggar SOP yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan di mana, rakyat tidak dibenarkan merentas negeri.

Jangan tuduh artis dan kayangan sahaja

Namun begitu, Michael tidak bersetuju apabila netizen menuding jari sepenuhnya kepada artis dan golongan kayangan. Ini kerana, sebenarnya ramai sahaja rakyat biasa yang melanggar SOP, cuma ia tidak ‘dilihat’ oleh lensa kamera.

Betul tu!

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen menyokong pendapat pengarah drama Sweet Dreams tersebut.

Orang biasa tak dikecam sebab tak famous

Kayangan atau tak, kalau ada kabel semua lepas

Sokong!

Bagi alasan macam2 untuk rentas negeri

Takde rasa tanggungjawab nak duduk rumah

Untunglah ada kabel, lepas tu menyusahkan orang lain

Rakyat sembang marah2, pergi beraya, rentas negeri boleh pula

Betul seperti kenyataan Michael tersebut, sebagai rakyat.. Tidak kiralah kayangan atau orang biasa, semua perlu mematuhi SOP yang telah ditetapkan kerajaan.

Jangan pula ramai yang menuduh antara satu sama lain, tetapi diri sendiri buat kesalahan serupa. Marilah sama-sama membendung penularan Covid-19 di negara kita!

Sumber: Instagram Michael Ang

Continue Reading
Advertisement