Connect with us

#viral

Tanda2 ‘red flag’ oleh para isteri, cik abang perlu atasi dengan macho!


Tak terkejut kalau masih lagi ada insan-insan yang suka mengambil remeh tugasan hakiki seorang suri rumah tangga. Kata mereka, syok duduk rumah hanya goyang kaki cukup masa suami bagi nafkah!

Ramai tak sedar yang ‘duduk rumah’ tak seindah seperti yang diperkatakan. Dari halaman rumah sehingga ke dapur serta hal anak-anak hanya diuruskan oleh si isteri pada setiap hari.

Sampai je bab memasak, kalau boleh nak siapkan juadah-juadah dengan cepat sebab tugasan lain berderet menanti.

Sebab tu, tak hairanlah jika para isteri akan tunjukkan pandangan tajam dan hint-hint yang si suami sendiri tak dapat nak tangkap!

Advertisement

#1 Semua barang dihentak-hentak, tanda protes

Jangan dok heranlah kalau bini korang tengah memasak tak pun kemas-kemas barang, dia boleh ‘hempas’ semua benda. Ini cara mereka luahkan rasa penat dalam diri. Yelah asyik buat benda yang sama setiap hari. Memang penat!

Kalau dah berada dalam situasi ni, cepat-cepatlah bantu isteri dengan benda yang patut tanpa disuruh. Cuci pinggan, jaga anak, tolong lipat kain yang menimbun! Haaa, barulah lega sikit beban mereka.

ii. Muka monyok, beri jelingan maut bila ditanya

Tipulah kalau cik abang semua tak pernah?! Baru nak tanya soalan tapi diri dah terkulai dek terkena  jelingan maut, padahal nak tanya soalan simple je! Korang kena tahu, salah satu sebab utama isteri-isteri jadi macam ni, mereka tak cukup rehat.

Bukan senang nak jadi seorang isteri, ibu dan suri rumah tangga.

iii. Dulu lemah lembut, sekarang asyik naik hantu

Dulu masa bercinta, isteri korang rajin lemparkan senyuman manis dan bergelak sakan. Tapi bila dah berkahwin, senyuman dan gelak tawa isteri pun makin pudar.

Advertisement

Mana taknya, setiap hari tanpa jemu segala tugasan rumah, anak-anak serta suami mereka uruskan. Supermom dan superwife lah katakan.

iv. Sikit-sikit mengadu lenguh badan

Janganlah merungut balik kalau isteri mengadu sakit-sakit badan ataupun tolak ajakan korang untuk jalan-jalan dihujung minggu. Diorang ni kalau boleh ada masa terluang, hanya mahu berehat je.

Lebih banyak nak baring dan duduk rumah. Kenalah faham, mereka sorang diri uruskan hal anak-anak dan rumah.

Sampai bila nak macam ni…

Jadi, sebagai suami dan pasangan yang prihatin, ini adalah masa untuk korang menjalankan tanggungjawab untuk memudahkan urusan seharian isteri tercinta korang. Hadiahkan satu benda ni je, confirm isteri tersenyum lebar.

Advertisement

Ada beberapa benda yang korang boleh buat sebagai tanda menhargai pengorbanan kepada mereka. Nampak macam simple tapi memamg membantu.

Hadiahkan MMX Kelen Munoz Digital Air Fryer XL-Plus!

Pernah dengar tak ayat “Little things matter the most”? Benda sekecil-kecil perkara pun mampu buat kita semua happy seumur hidup. Macam tu juga dengan pasangan korang. Dapat dibantu sekejap pun dah cukup pada diorang. 

Zaman sekarang ni nak memudahkan kerja-kerja memasak, ramai suri rumah yang memilih air fryer sebagai pembantu diorang kat dapur. Dapur pun tak berkecah dengan percikan minyak, jadi tak payah nak kemas dua tiga kali!

Memang best MMX Kelen Munoz Digital Air Fryer ni…

Ada beberapa perincian utama yang menyebab MMX Kelen Munoz Digital Air Fryer wajib digunakan. Paling penting, ia dibekalkan dengan 2 tahun jaminan dan mempunyai cop SIRIM!

Advertisement

Selamat digunakan tanpa ragu-ragu.

#1 Reka Bentuk Yang Elegan

Menonjolkan reka bentuk yang mewah dengan finishing metallic paint. Senang cerita, nampak moden dan lain dari biasa!

#2 Premium German Crystal Marble Coating (Salutan marmar premium)

Mudah untuk dibersihkan, penyerapan haba yang pantas dan pilihan yang lebih sihat dengan sentuhan premium.

#3 Saiz Yang Besar (5.5L)

Memudahkan kerja memasak bagi menyediakan hidangan bagi seluruh ahli keluarga. Campak-campak, terus siap.

Advertisement

# 4 Tersedia Menu Template

Hanya perlu rujuk cadangan untuk suhu dan masa yang sesuai yang telah disarankan. Macam-macam jenis juadah boleh disediakan!

#5 Paparan Digital (Skrin Sentuh)

Mudah untuk set suhu dan masa. Paparan lebih jelas.

#6 Rapid Air- Frying Technology

Lauk pauk dan masakan dijamin masak dengan sekata. Nak diet, dan mulakan pemakanan sihat pun memang sesuai.

Boleh beli dan dapatkan MMX Kelen Munoz Digital Air Fryer ni di Shopee. Klik link di sini.

Advertisement

Memey Suhaiza & Norman Hakim pun guna air fryer ni!

Korang tengok sendiri video bawah ni, Memey Suhaiza dan Norman Hakim pun setuju yang MMX Kelen Munoz Digital Air Fryer XL-Plus ni membantu tugasan mereka sekeluarga.

Jadi, MMX Kelen Munoz Digital Air Fryer XL-Plus memang pilihan yang sangat tepat. Tak rugi pun ada satu, silap hari bulan si suami yang jadi cef utama kat rumah.

Bukan susah pun nak tunjukan penghargaan dan rasa saya terhadap yang tersayang. Tak rugi pun, hadiahkan juga MMX Kelen Munoz Digital Air Fryer XL Plus pada mak ayah kat kampung. Barang baik tak elok pakai sorang-sorang!

 

Advertisement

Fuhhhhhhhh! (Dihembus)

Continue Reading
Advertisement