hubungi kami

Branded Content

Wow! Viral di TikTok dengan lebih 200 juta tontonan, siri original Kau Vs Aku raih sokongan hangat!

Baru sahaja bersiaran dua episod, drama Kau Vs Aku telah menjadi bualan ‘panas’ ramai dan trending di aplikasi TikTok. Mana tidaknya drama Siri Original Sooka itu telah mendapat tontonan sebanyak 41 juta pelayar. 

Dan sekarang, drama hebat adaptasi daripada web novel Wattpad karya penulis Shieryuna mencipta sejarah tersendiri apabila menerima tontonan lebih 200 juta di aplikasi tersebut.

Bukan di TikTok sahaja, bahkan menduduki tangga pertama dalam Sooka sepanjang tiga minggu ia bersiaran. Wah, hebat bukan? 

Malah, rata-rata penonton meluahkan keterujaan dan tidak sabar untuk menantikan episod yang seterusnya.

Kau Vs Aku itu berkisahkan apa sampai trending?

Haaa..mesti korang tertanya-tanya, drama Kau Vs Aku ni berkisah apalah sampai trending bagai kan kat TikTok dan Sooka sendiri?Kalau nak tahu, meh sini kita story morry sikit.

Drama siri 8 episod ini mengisahkan zaman persekolahan antara suka, duka, simpati, erti persahabatan, dan cinta monyet.

Ia mengisahkan tentang seorang remaja perempuan bernama Aulia Zulaikha (lakonan Shasha Abedul) yang mengejar impiannya untuk menjadi penulis.

Namun, kehidupannya bertukar kacau-bilau apabila seorang influencer kacak bernama Danish Aryan (lakonan Dini Schatzmann) berpindah ke kawasan kejiranan dan menjadi rakan sekelasnya.

Sejak dari itu, pelbagai konflik antara mereka berdua mula tercetus dan masing-masing bermusuhan.

Tapi, apabila bapa Aulia mula mengatur masa depannya termasuk mengatur perkahwinan, gadis itu hanya melihat Danish sebagai jalan keluar. 

Persoalannya, adakah permusuhan dan kebencian mereka yang tiada penghujungnya ini bakal berbunga menjadi cinta?

Pertemuan, Pergaduhan & Perkhemahan antara Aulia & Danish

Kehadiran Danish sememangnya menganggu kehidupan Aulia terutama lelaki itu berpindah ke kawasan kejiranan dan sekolahnya. 

Akan tetapi, apabila bapa Aulia memberitahu perancangannya untuk mengahwinkan Aulia dan Emir (lakonan Hafidz Roshdi) iaitu sepupu keduanya, gadis itu panik lantas mengatakan dia sudah mempunyai teman lelaki iaitu Danish.

@nittitorn

#kauvsaku

♬ Tak Ingin Pisah Lagi sped up creammarkie – @𝐁𝐞𝐭𝐭𝐲🦋͜ᩘ

Sejak dari itu, mereka berdua membuat persetujuan untuk berpura-pura sebagai pasangan kekasih di hadapan ibu bapanya sekiranya Aulia bersetuju untuk memadam video mesra Danish dan Hannisya (lakonan Atikah Suhaime).

Dari pura-pura menjadi pasangan kekasih, mereka berdua terbawa-bawa ke dunia realiti apabila Danish menyelamatkan Aulia semasa aktiviti perkhemahan sekolah. 

Sejak hari itu, Aulia mula tertarik dan jatuh hati kepada Danish lebih-lebih lagi mereka berdua berkongsi minat yang sama iaitu menulis.

Pencarian, Percutian & Perlawanan

Suatu hari, kucing kesayangan Aulia iaitu Ocean memasuki ke rumah Danish. Bagaimanapun, Danish tidak tahu kucing tersebut adalah milik Aulia dan menjaga Ocean dengan baik.

Malangnya, kucing tersebut hilang dari rumah Danish dan akhirnya mati dilanggar oleh Emir.

Hubungan Aulia dan Danish semakin rapat selepas kedua ibu mereka merancang percutian bersama dan suatu hari mereka mengakui saling menyukai antara satu sama lain.

Bagaimanapun, kebahagiaan Aulia terhenti apabila dia mengetahui statusnya sebagai anak luar nikah kepada ibu bapanya.

Malah, ibu Danish iaitu Emilda menyuarakan hasrat untuk berpindah semula ke Melbourne, Australia.

Apakah yang bakal terjadi pada kisah cinta mereka berdua?

Pasti ramai tertanya-tanya, apa kesudahan mereka berdua ini, kan? Adakah Danish meneruskan rancangan ibunya untuk perpindah ke Melbourne dan perkahwinan yang diatur oleh keluarga Aulia dan Emir bakal menjadi kenyataan?

Segalanya akan terjawab dalam episod akhir ‘Kau vs Aku’. 

Eh, kejap! Baca saja pun tak cukup untuk tonton terus episod akhir, bukan? Jadi, korang boleh muat turun dan langgan VIP Entertainment pada hanya RM15.90/bulan atau pelan VIP TV pada harga RM84.90/bulan.

Bukan setakat drama siri Kau vs Aku sahaja, bahkan semua siri Originals dan program hiburan kesookaan korang tau! Tunggu apa lagi, jom bersooka bersama sooka!

Sambung Baca
Advertisement