Connect with us

#tiktok

Awek ‘blah’ sebab badan berisi, pemuda nekad diet – “Ni hasil kau tinggalkan aku”

Bukan mudah bagi menurunkan berat badan! Tanpa motivasi secukupnya, ia sekadar ‘hangat hangat tahi ayam’ kerana hanya bersemangat pada awal dan berakhir dengan kemalasan.

Bagi Tuan Muhammad Rafiq, dia berbangga apabila berjaya menghilangkan 50 kilogram (kg) hanya dalam masa empat bulan selepas bentuk fizikalnya sering dihina orang sekeliling.

Lebih mengecewakan apabila pemuda yang mesra disapa sebagai Apik itu ditinggalkan teman wanita atas alasan malu melihat dirinya sering diejek rakan-rakan menerusi satu perkongsian video di aplikasi TikTok baru-baru ini.

Penat tu perkara biasa

@tuanrafiq21

Penat itu perkara biase kn☺️#fyp #weightloss #glowup

♬ bunyi asal – apik nak kurus🥺 – apik nak kurus🥺

“Sebab aku berisi, dia tinggalkan aku. Dia cakap malu, kawan dia ejek aku macam gajah. Tak layak dengan dia,” tulisnya yang kini memiliki berat badan 70 kg berbanding 120 kg sebelum ini.

Empat bulan berusaha keras

@tuanrafiq21

4BULAN STRUNGGLE 😌#fyp #weightloss #glowup

♬ bunyi asal – apik nak kurus🥺 – apik nak kurus🥺

Malah pemuda berasal dari Dungun, Terengganu itu berkongsi, wanita tersebut juga malu untuk mengaku mereka menjalinkan hubungan cinta ketika bergelar pasangan kekasih.

“Dulu kau tak nak mengaku aku ni pakwe kau sebab aku berisi. Tengok la badan aku yang berisi ni, sekarang aku dah buktikan yang aku boleh kurus,” katanya.

Tidak berkongsi ‘rahsia’ menurunkan berat badan dalam masa singkat, Rafiq bagaimanapun ada membalas pertanyaan netizen berhubung perkara itu yang mengamalkan pemakanan sihat serta senaman larian.

Berlari & jaga pemakanan

Takde produk

Menerusi video berdurasi 27 saat tersebut, dia yang dipercayai baru menyertai pengambilan Polis Diraja Malaysia (PDRM) itu memuat naik foto perbandingan dirinya sebelum dan selepas menurunkan berat badan.

Meninjau ke ruangan komen video yang tular, rata-rata netizen kagum melihat transformasi berkenaan yang disifatkan luar biasa apatah lagi wajahnya juga dipuji ‘glow up’.

Selain itu, ada juga segelintir individu memberikan pendapat bahawa bekas kekasih Rafiq pasti menyesal meninggalkan lelaki tersebut yang kini semakin dipandang ramai.

Makin nampak cerah!

Menyesal? Siapa suruh dia pilih rupa

Boleh jadi inspirasi ni…

Sabar bro! Tahniah & terus kuat

Sumber: TikTok @tuanrafiq21

Continue Reading
Advertisement