Connect with us

#tiktok

Gadis sedih ‘family’ kekasih pandang rendah – “Diploma takde, SPM buat apa?”

Bagi individu yang menjalin hubungan cinta, memang sukar sekiranya ahli keluarga kepada pasangan kurang berkenan dengan pilihan hati kita.

Buntu juga jika mahu teruskan hubungan ke fasa seterusnya. Adakah mereka akan terbuka hati untuk atau kita meredah saja sekali gus menimbulkan ‘drama’ antara dua pihak?

Mungkin situasi seperti itu difikirkan oleh seorang gadis ini apabila mendakwa ahli keluarga teman lelakinya seolah-olah memandang rendah terhadap tahap pendidikan yang dimiliki.

“Siapa yang pernah kena je tahu sakit dia macam mana”

@nraliisya_

Siapa yang pernah kena je tahu sakit dia mcm mana 😪

♬ suara asli – rafaaldiansyah – rafaaldiansyah

Menerusi satu perkongsian video di aplikasi TikTok, @nraliisya_ meluahkan perasaan kecewa yang tersimpan di hati selepas tidak berjaya memenuhi ‘citarasa’ ahli keluarga teman lelakinya.

Difahamkan, gadis berusia 19 tahun itu diajak kekasihnya ke majlis kenduri yang berlangsung di rumah lelaki tersebut sebelum berlaku situasi mengecewakan itu.

“Dah sampai, tiba-tiba keluarga dia cakap. Tak setaraf la dengan keluarga kita. Takde la cantik mana, diploma pun takde. SPM buat apa,” luahnya.

Rakaman berdurasi 15 saat itu menerima sebanyak 447,000 tontonan serta dipenuhi hampir 1,500 komen warganet yang memahami perasaan dialami oleh gadis berkenaan.

Rata-rata menyifatkan ahli keluarga yang mengambil kira mengenai persamaan taraf itu agak ‘menyakitkan’ sehingga hilang keyakinan diri untuk bercinta dengan insan tersayang.

Sedih la macam ni…

Sebab tu saya pilih orang biasa je

Lagi sakit kalau teman lelaki tak pertahankan?

Tapi yang penting adab…

Undur diri siap2 kalau macam ni

Sumber: TikTok @nraliisya_

Continue Reading
Advertisement