Connect with us

#tiktok

“Hulur celah jeriji, tapi buka pintu” -Netizen pening tonton filem ‘Frontliner’

Published

on

Baru sahaja menemui penonton di tayangan Netflix, filem Frontliner yang mengisahkan suka duka sewaktu awal-awal negara ‘diserang’ pandemik Covid-19 telah mendapat pelbagai maklum balas penonton.

Walaupun filem tersebut menuai pujian sesetengah pihak kerana menceritakan perihal pengorbanan barisan hadapan negara, namun ada juga yang melemparkan kritikan terhadap filem tersebut.

Pelik kenapa boleh macam tu.

Antara respon yang diperoleh daripada penonton adalah adegan yang dilihat tidak masuk akal dan sedikit menjejaskan sudut teknikal filem berkenaan.

Hal ini dikongsikan seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @darryIskandar apabila memuat naik sedutan daripada filem Frontliner.

@darryiskandar

sila jawab kenapa ek ? #fyp #frontliner #netflix #dbannedtroops

♬ original sound – darry iskandar 🍟 – darry iskandar 🍟

Banyak benda tertanya-tanya

Menurutnya, adegan berkenaan harus diteliti dengan lebih lagi terutamanya tindakan menghulurkan makanan ke celah jeriji pintu sedangkan selepas itu jeriji pintu berkenaan dibuka luas.

Pelbagai komen diterima di ruangan TikTok @darry Iskandar yang rata-rata mengakui banyak adegan pelik ditonjolkan dalam filem berkenaan.

“Aku pun loading sekejap”

Mungkin saja nak buat jadi viral

Banyak sebenarnya scene tak masuk akal lagi

Saja nak lengahkan masa la tu

Dua2 tangan dia pegang air lah

Walau bagaimanapun, ada juga yang memberikan penjelasan bahawa mugkin tangan pelakon wanita itu penuh dan perlu menghulurkan terlebih dahulu pinggan ke luar sebelum membuka pintu.

Benda macam ni selalu je jadi di realiti

Perempuan tak pernah salah

 

Sumber: @darryiskandar

 

Continue Reading
Advertisement