Connect with us

#celeb

Ika Nabella nasihat netizen – “Yang jahat tu Siti Bainun, bukan saiz badan dia..”

Jika dilihat pada setiap posting di media sosial mengenai Siti Bainun, pasti terdapat komen yang meninggalkan kata-kata kesat terutama berhubung keadaan fizikal pengasas Rumah Bonda itu.

Tidak bersetuju dengan cara tersebut, pelakon Ika Nabella tampil menasihatkan warganet supaya tidak mempermainkan saiz fizikal wanitai tu walaupun dalam keadaan beremosi.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, pelakon berusia 33 tahun itu menyifatkan perkara jahat adalah perbuatan yang dilakukan dan bukan seolah-olah menyalahkan saiz badannya.

“Bila korang sangat marah pada Bainun, tolong jangan berkata pasal saiz fizikalnya. Ia menggambarkan betapa rendah tahap mentaliti korang.
“Jangan terasa, saya cuba tegur  secara umum sahaja sebab yang jahat itu dia bukan saiz badan dia. Bayangkan orang bersaiz macam Bainun.
“Apa mereka rasa? Mereka akan rasa teruk padahal tak minta pun hidup dengan saiz badan begitu,” tulisnya hari ini.

Malah, dia turut mempersoalkan kesan buruk terhadap segelintir individu sekiranya orang ramai melakukan perbuatan mengata saiz badan atau ‘body shaming’.

Sementara itu, pelakon telefilem Pinggan Tak Rentak, Nasi Tak Dingin Raya itu meminta pengikutnya tidak salah anggap kononnya dia berpihak kepada Siti Bainun sebaliknya hanya menegur agar tidak menghina ciptaan Allah.

“Korang jangan salah faham. Saya tak sokong apa Siti Bainun buat yang sudah tentunya salah. Tapi tolong baca satu persatu, mesej disampaikan adalah tentang kita. Kita ni nak jadi generasi yang menghina kejadian Allah? Nauzubillah.
“Kita semua kecewa dan emosi pasal kes itu tapi boleh tak kita bertenang, bukan suruh sokong si Bainun. Orang kejam je sokong perbuatan kejam,” katanya.

Sumber: Instagram Ika Nabella

Continue Reading
Advertisement