Connect with us

#viral

Kasihnya bapa, warga emas gigih kerja lagi kesian tengok anak sara keluarga sorang2

Setiap insan di muka bumi ini mempunyai jalan hidup berbeza, ada yang berkemampuan tetapi ada juga yang terpaksa bersusah payah untuk sesuap nasi.

Seperti yang dikongsikan oleh seorang wanita di laman Facebook dengan nama akaun, Nurul Dewan, memaparkan kesusahan hidup seorang bapa yang masih lagi keluar mencari rezeki, meskipun di usia yang uzur. Mari ikuti kisahnya…

Sayu tengok pakcik berjual tepi jalan

Sakit2 pun keluar kerja lagi

Anak dah pesan tak payah kerja

Jauh naik motor dari Alor Setar ke Gurun

Kesian tengok anak cari duit sorang2 tanggung keluarga

Umur dah 72, masih berjuang untuk hidup

Berjaya cari semula Pakcik Hamid

Dalam perkembangan terbaru, difahamkan Nurul sudah berjaya menghubungi Pakcik Hamid untuk menyalurkan bantuan semampu yang boleh bagi meringankan beban warga emas itu.

Malah, Nurul juga berharap akan ada ramai lagi dermawan yang sudi membantu keluarga Pakcik Hamid.

ALHAMDULILLAH POST PAKCIK HAMID DAH VIRAL Terima kasih kpd anda yg kongsi..tadi Nurul dah dpt call pak cik hamid tp x…

Posted by Nurul Dewan on Monday, August 24, 2020

PAK CIK HAMID DAH BERJAYA DI HUBUNGIAssalam kepada semua rakan fb yg dh baca pasal posting Pakcik hamid ptg tadi, Alhamdulillah Nurul dah berjaya call pakcik hamid..Ni perbualan Nurul dengan pak cik hamid tadi.. ..pak cik hamid pon x ingt alamat penuh rumah dia.. Cuma dia bg tau duk kt kampung Tolang, pendang kedah.. So sapa2 yg berdekatan boleh la p melawat pakcik sekeluarga.No acc bank pon xdak, Ya Allah kesian sgt.. Nurul bru teringat smlm pak cik ni kata anak dia pon x sekolah, belajaq pon x habis jadi mmg tak pandai la nk buat semua ni agaknya..mungkin Sb tu smpai la ni xdak no acc bank lagi agknya..So kpd yg nak hulurkan bantuan, boleh cari pak cik hamid dkt detail dkt bawah ni nahAlamat: Kampung Tolang, PendangNo telefon: 019-9032464Alhamdulillah lega dapat cakap dgn dia, semoga Allah murahkan rezeki kalian yg menghulurkan bantuan untuk keluarga mereka..Nurul hanya perantara perkenalan kalian dan pakcik hamid, setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya..Kdg2 Allah hantar org2 susah dekat kita bukan untuk menyusahkan kita tetapi mungkin untuk saham akhirat kita.. Kalau kita xdpt bantu dr segi kewangan, berdoa yg baik2 untuk keluarga pakcik Hamid, dan share post ni untuk pengetahun org lain jgk satu sumbangan besar..mudah2an Allah mudahkan kesulitan yg kita ada.. Aamiin.Sapa2 yg dpt alamat penuh tolong update nah. Terima kasih semua, Nurul happy dapat cakap dgn Pak cik Hamid..Syukur♥️

Posted by Nurul Dewan on Monday, August 24, 2020

Tak mahu tolong jangan kecam, sangka baik la

Pun begitu, kisah Pakcik Hamid ini tidak lari daripada menerima kecaman daripada sesetengah pihak. Dalam hantaran yang lain, Nurul meminta agar berhentilah bersangka buruk, dan bantulah mengikut keikhlasan hati dan kemampuan masing-masing.

Kepada netizen semua, jgn lah bersangka buruk dekat pak cik hamid klu hampa xmaw bg sumbangan apa,, diam sudah jgn nk…

Posted by Nurul Dewan on Monday, August 24, 2020

Diharapkan, dengan berkat bantuan orang ramai dapatlah sedikit sebanyak mengurangkan beban yang ditanggung Pakcik Hamid dan keluarganya.

Sumber : Nurul Dewan

Continue Reading
Advertisement

Trending