Connect with us

#viral

Pernah tular tak nak balik asrama sebab dibuli, remaja cemerlang dapat 7A

Sejak keputusan Pentaksiran Tingkatan 3 (PT3) 2019 diumumkan semalam, ramai ahli keluarga dan para pelajar memuat naik keputusan masing-masing menerusi laman media sosial.

Tidak terkecuali dengan seorang pengguna Twitter yang dikenali sebagai @AbangDon_ turut berkongsi mengenai keputusan cemerlang yang diterima oleh adiknya meskipun pernah menjadi mangsa buli.

Menurut Don, adiknya pernah melarikan diri dari rumah kerana enggan dihantar ke sekolah akibat tertekan dibuli oleh rakan-rakan di sebuah sekolah berasrama di Kuala Selangor pada pertengahan tahun lalu.

Adik lelakinya, Ahmad Fitri Mohammad Shaffie telah ditemui di sebuah pasar raya di USJ sejauh 72 kilometer dari rumah dan kemudian berjaya dipujuk oleh ahli keluarga.

Walaupun kejadian itu menimpa kepadanya, Ahmad Fitri masih berusaha bersungguh-sungguh ketika belajar sehingga dia berjaya meraih keputusan 7A 2B dalam PT3.

Perkara tersebut bukan menjadi batu penghalang buatnya untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan berkenaan.

Posting terbabit menerima pelbagai reaksi netizen yang rata-ratanya mengucapkan tahniah dan berbangga dengan kejayaan Ahmad Fitri.

Tahniah adik Don!

“Tolong cakapkan tahniah kat dia”

Kes buli jangan dibuat main

Siot betul kaki buli tu

Terbaik lah adik! Tahniah!

Tak sangka adik abang Don rupanya

Bagusnya adik ni! Walau pun kena macam-macam tapi still kuat teruskan usaha nak belajar tu. Tahniah adik Ahmad Fitri Mohammad Shaffie atas pencapaian awak.

Sumber : Twitter

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending