Connect with us

#news

Ramai tak terfikir, sekarang masa paling sesuai untuk simpan duit!

Published

on


Macam-macam perangai dan ragam keluar bila cakap bab menyimpan duit. Ada juga yang hampir trauma setiap kali bercerita pasal wang simpanan yang kadang kala, tak pernah nak mencapai target diimpikan.

Hampir give up kalau duit belanja lebih banyak keluar dari wang simpanan. Bila dilihat, senario ini sebenarnya menggambarkan betapa lemahnya korang dalam hal pengurusan penyimpanan wang.

Mana taknya, kalau korang sendiri masih lagi menabung dan hanya menyimpan secara konsisten! Lebih-lebih lagi bila tersepit dalam situasi sekarang**Pssst cara macam ni sesuai digunakan oleh kanak-kanak je. Lebih-lebih lagi bila tersepit dalam situasi sekarang. Aduh, memang rugi! 

Tapi sebelum tu, ini BIG WHY kenapa korang kena alert pasal kepentingan dan faedah penyimpanan wang.

Tabung kecemasan pada situasi tak terjangka!

Tujuan utama rata-rata yang menyimpan duit adalah sebagai langkah awal untuk berhadapan dengan waktu kecemasan atau sekiranya berlakunya sesuatu diluar jangkaan. Jadi, duit simpanan terkumpul jadi penyelamat korang pada waktu tersebut. Bak kata orang putih, save for rainy days!

Tapi, sampai bila wang simpanan kecemasan berkenaan akan bertahan? Pernah terfikir tak?

 

Life begins at 40…”

Ramai yang pernah dengar frasa life begins at 40. Tapi, tak semua mampu memahami secara menyeluruh mengenai ayat berkenaan. Pada usia 40-an nilah kita semua berada dipuncak kehidupan dari segi fizikal, intelektual, emosi dan juga soal kewangan.

Ada dua pilihan ditangan korang pada masa ni, bersara awal ataupun kerah kudrat bekerja sampai cecah umur 55 tahun.

Nak pencen awal, mampu ke nak tanggung hidup masa tu? Confirm sara hidup dah 2 atau 3 kali ganda tinggi dari sekarang.

Menyimpan dan melabur, baru ‘untung’…

Banyak kan persoalan yang tak mampu dijawab? Justeru, pada awal usialah korang semua perlu merancang kewangan yang sempurna supaya tak menjejaskan kehidupan selepas bersara.

Paling senang, bermula sekaranglah korang kena berusaha untuk belajar menyimpan dan melabur duit simpanan. Hanya dengan cara ini sahaja korang boleh menggandakan duit simpanan dalam jangka masa yang panjang.

 

Sampai bila nak peram duit simpanan tu. Menyimpan duit tapi tiada manfaat? Baik simpan bawah bantal je!

Nak cara yang tepat? Mulakan pelaburan dalam akaun Maybank Zest-i

Dengan akaun Maybank Zest-i korang boleh sambil melabur.

Pelaburan ini bukan sahaja dapat membantu anda berjimat, malah ia adalah pelaburan yang memberikan ganjaran sepanjang tahun dan memberikan pulangan tinggi kepada anda.

Untuk makluman, kaun Maybank Zest-i adalah akaun pelaburan patuh Syariah yang sesuai untuk pelaburan berisiko rendah dan hanya memerlukan dana pelaburan awal serendah RM50 sahaja.

 

Dengan permulaan serendah itu, ia membuka peluang yang tinggi untuk anda memenangi hadiah-hadiah lumayan sepanjang tahun. Bukan itu jer, anda juga berpeluang untuk menangi ganjaran berganda jika menyertai kempen bermula 1 Ogos hingga 31 Oktober ini.

Peluang anda meningkat sekiranya anda membuat pelaburan setiap bulan di sini. Ada pelbagai ganjaran menarik untuk dimenangi seperti Proton X50 1.5T Premium, Wang Tunai, MacBook Air, iPhone 12 dan Hadiah Utama iaitu simpanan 1kg emas dalam Akaun Maybank Investment Gold-i. Padu-padu semuanya!

Apa yang paling menarik, anda boleh membuka akaun Maybank Zest-i secara dalam talian dan boleh dilayari di mana sahaja anda berada. Jom kita baca lebih lanjut mengenai pelaburan ini.

Satu-satunya Pelaburan Yang Boleh Menang Hadiah!

Macam yang kami beritahu tadi, akaun ini adalah satu-satu akaun pelaburan yang memberi anda peluang untuk memenangi hadiah bulanan, suku tahun, separuh tahun dan hadiah utama. Tapi bagaimana untuk mengambil bahagian dan menang ganjaran sepanjang tahun?

Ikuti langkah-langkah mudah ini untuk buka akaun Zest-i:

Langkah 1: Buka akaun Zest-i dalam talian di www.maybank2u.com.my/zesti

Langkah 2: Selepas akaun dibuka, log masuk semula ke dalam Maybank2u

Langkah 3: Tingkatkan pelaburan anda bermula daripada RM200 untuk menangi hadiah-hadiah menarik.

Adakah Anda Pelanggan Baharu Maybank?

Jangan risau! Satu langkah tambahan jer untuk anda lakukan jika anda pelanggan baharu Maybank. Anda hanya perlu buat janji temu sebelum ke mana-mana cawangan terpilih untuk melengkapkan proses pembukaan akaun Zest-i. Selepas itu, anda boleh terus mulakan pelaburan anda bermula daripada RM200!

Tawaran Terhad Hanya Untuk Anda!

Buka akaun Zest-i hari ini! Kenapa? Sebab, bermula 1 Ogos hingga 31 Oktober 2021, anda boleh menjadi salah seorang daripada 50 pelanggan setiap bulan yang berpeluang untuk menangi hadiah seperti RM50 MAE e-Wallet!

Bukan itu sahaja, anda juga boleh mendapat 10 penyertaan bonus dalam cabutan bulanan Zest-i apabila anda tingkatkan pelaburan dengan Zest-i. Tertakluk pada terma & syarat.

Percayalah, dengan adanya akaun ini, anda boleh mendapat kefahaman yang lebih terperinci tentang pelaburan dan kelebihannya.

Peranan akaun ini juga untuk memberi pendedahan kepada anda mengenai pelaburan dalam akaun yang berisiko rendah, supaya masa hadapan anda dan juga keluarga lebih terjamin. Untuk info lebih lanjut boleh terus ke LINK INI.

Maybank Islamic adalah ahli PIDM. Zest-i akaun tidak dilindungi oleh PIDM

Continue Reading
Advertisement