Connect with us

#viral

Wanita nafi curang, mohon fasakh sebab tak tahan ‘diseksa’ bekas suami

Published

on


Baru-baru ini, tular satu video di media sosial memaparkan seorang wanita mahu melepaskan rindu terhadap anak tersayang namun dihalang oleh bekas suami ketika berlangsung kes di mahkamah.

Berikutan itu, terdapat segelintir netizen menuduh wanita tersebut mungkin berlaku curang sehingga hak penjagaan anak diserahkan kepada bekas suami.

Tidak berdiam diri, wanita berkenaan tampil menjelaskan serba sedikit bahawa dia yang meminta permohonan fasakh melalui proses di mahkamah atas sebab-sebab tertentu.

Ugut suruh balik rumah?

Menerusi posting di laman Facebook, ‘Rias Jelita’ berkongsi rakaman video mendakwa bekas suami telah memaksa dua anak lelakinya meminum racun ketika dia membawa diri pulang ke kampung pada 2017.

“Lihat dan fikirkan macam mana keadaan anak saya bila dipaksa minum racun hanya kerana bapaknya nak paksa saya balik untuk jadi isteri dia. Sebab tulah anak2 terlalu takut pada bapaknya sampai nak tengok saya pun takut.
“Ramai yang nak tahu kan, ramai yang cakap anak pun nampak macam tak suka ibu, anak pun tak nak peluk. Ibu mesti ibu jahat.
“Ini kes pada 2017, saya lari balik ke kampung sebab pada malam sebelum ni bapaknya balik dalam keadaan mabuk kejut. Saya bangun tidur, dia pecahkan semua barang dalam rumah hanya disebabkan saya tak isi air dalam peti sejuk.
“Bila saya lari ke kampung bawa semua anak2, dia datang ke kampung ambik anak2 dan ugut untuk bunuh anak dengan cara minum racun sekiranya saya tak balik.
“Dan satu lagi sebab bercerai bukan sebab saya curang tapi saya yang mohon fasakh dan mahkamah jatuhkan talak,” tulisnya.

Wanita berusia 40 tahun itu berkata, hak penjagaan terpaksa diserahkan kepada bekas suami kerana tidak tahan diganggu lelaki terbabit sekiranya anak-anak berada dibawah jagaannya.

“Pasal hak jagaan anak2, bukan mahkamah serahkan pada bapaknya tapi saya yang setuju untuk serahkan hak jagaan pada bapaknya sebab tak tahan dengan gangguan daripada bekas suami.
“Bila anak2 dalam jagaan saya, bekas suami akan kacau dengan cara mendakwa saya sering mendera anak mental dan fizikal padahal anak2 hanya cedera kerana bermain…
“Panjang cerita sebenarnya tapi saya orang biasa2 yang tak pandai untuk bela diri dan takde duit untuk lantik peguam dalam kes saya,” katanya.

“Berkali2 ditahan & dijamin, bila keluar penjara dia akan menyeksa saya & anak2..”

Selain itu, wanita tersebut juga memuat naik borang perjanjian mahkamah yang menyatakan dirinya berhak bertemu dua orang anaknya pada setiap dua minggu namun mendakwa bekas suami menghalang dia untuk berbuat demikian.

Bekas suami rahsia tempat tinggal, tak boleh hubungi anak2…

“Sepatutnya hari ni 9/10/21 saya diberi hak untuk jumpa anak2. Saya diberi hak untuk jumpa anak2 pada setiap dua minggu tapi bapaknya sanggup pindah rumah dan rahsiakan tempat tinggal dia. Dia block nombor saya, jadi saya tak boleh nak hubungi anak2 apatah lagi untuk jumpa.
“Si bapak pula bawa anak2 ke balai untuk buat report yang mengatakan anak2 enggan berjumpa dengan ibu padahal anak2 hanya dipaksa untuk mengaku,” dakwanya lagi.

Terdahulu, video wanita berkenaan cuba memeluk anaknya namun dihalang oleh bekas suami mengundang simpati dalam kalangan netizen sehingga meraih 5,700 perkongsian di Facebook.

Sumber: Facebook Rias Jelita

Continue Reading
Advertisement