Connect with us

#celeb

Dapat hadiah jam mewah RM100,000, netizen suruh Iqbal Zulkefli tunjuk resit

Usahawan sensasi, Iqbal Zulkefli dan barangan jenama mewah seolah-olah tidak boleh dipisahkan. Harga barang mencecah ribuan ringgit bukan sesuatu mahal baginya kerana boleh dimiliki dalam sekelip mata.

Baru-baru ini, dia yang juga seorang penyanyi menerima seutas jam tangan mewah berjenama Rolex yang dikatakan bernilai RM100,000 daripada seorang usahawan wanita.

Menerusi satu posting video di laman Instagram, usahawan berusia 28 tahun itu mengakui terharu mendapat hadiah pemberian wanita tersebut yang sudah dianggap seperti kakaknya dikenali sebagai Datin Reena Zach.

Iqbal berkata, dia telah mengenali wanita itu sejak 10 tahun lalu ketika melalui kesusahan hidup sewaktu tinggal bersendirian di ibu kota.

“Tidak pernah saya terima hadiah semahal ini. Jam Rolex ini saya tunggu dua tahun untuk beli, akhirnya dapat hadiah pemberian daripada kakak yang berbudi sejak sekian lama, Datin @reenazach .

10 tahun lalu, ketika saya kesusahan, tinggal sendirian di Kuala Lumpur, satu-satunya insan yang saya berani meminjam wang, adalah kakak @reenazach . Beliau kutip saya, bawa saya belajar bekerja. Kami keluar rumah jam 5 pagi,” tulisnya.

Penyanyi lagu Hujan itu berkata, dia bukan memandang soal barangan mewah sebaliknya menghargai persahabatan mereka antara dirinya dengan wanita berkenaan.

“Ia bukan tentang harga barangan semata. Namun nilai ikatan yang kami jaga. Ada suatu ketika, nasi bujang pun kadang saya tidak mampu makan.
“Saya tidak bersikap meminta. Lihatlah, betapa baiknya Allah, hantarkan kakak @reenazach berikan saya makan dan tempat tidur.
“Terima kasih kakakku yang baik hati, semoga hubungan ini berpanjangan dunia akhirat. Doakan kakak Reena dimurahkan rezeki, diberi kesihatan dan kelapangan hati sentiasa ya?,” ujarnya.

Video tersebut memaparkan Iqbal terkejut apabila mendapat tahu isi dalam bungkusan diterima sambil berbual mesra mengenang suka duka bersama wanita terbabit.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata turut tumpang gembira melihat bekas pembantu peribadi usahawan Datuk Seri Vida menerima hadiah mewah sebegitu selain sempat mengusik mengenai bukti resit pembelian.

Syukur alhamdulillah, rezeki…

Tunjuk resit tu, nak bukti RM100k

Suka tengok persahabatan macam ni

Bestnya ada kawan positif, rendah diri macam ni

Rezeki tak kemana.. dah kaya pun tetap dapat

Sumber: Instagram Iqbal Zulkifli

Continue Reading
Advertisement